2006. március 12.

Hajtóvadász dala



Panelházba lakom biza
Csótányok közt hálok
De hétvégén én ám ki a
Természetbe járok

Óvok minden szaros növényt
Ne zabállja sok fasz állat
Meglátok egy élőlényt
Belenyomok egész tárat

Irtok minden húsevőt is ne higgye hogy megússza
A húsát viszont meg nem esszem
Majd vesz az asszony hétfőn a plusszba.

E nemes tradíciót a sok grínpíszestő védem
Nem érdekel más nép fődje,
ESSO kútnál SHELL oljjat tankolom gépem.

Ismeretlen szerzőtől. Rövid műelemzés: Érdemes megfigyelni hogy költőnk milyen alaposan baszta el a hagyományos szonett szerkezetet: megtartotta a verszakokat, de végképp figyelmen kívül hagyta a rímszerkezetet, a rémes rímeket nem is említve. Látszik hogy nem értett hozzá, de valószinűleg máshoz se nagyon. Ami miatt mégis említésre méltó, az az ezredforduló hangulatának és kultúrájának megragadása. Több verse is előkerölt, majd még postolgatok belőle ha találok.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Na, nem voltál túrázni? Amúgy stimmel az elemzésed.

Névtelen írta...

te kis poéta!

Kocka írta...

kösziköszikösziigazánértékelemazépítőkritikát! :)

Nem voltam, Dani elijesztett, hogy szar idő lesz. Majd szerdán valamit...

Kocka írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
Névtelen írta...

Na, van több anonymus is? Az utóbbi nem én voltam. Annyival vigasztalhatom a költőt, hogy az utolsó 4 sorban majdnem összejött a szonett rímképlete: cdc-dxd. Csupán az x helyére kellett volna összehozni egy c rímet.:) Kíváncsian várom a további verseket.

Kocka írta...

Bölcsiben tudni kell a szonett rímképéletét?
Hmm, és még én panaszkodok hogy haszontalan dolgokat kell tanulnom :D

Szerdán túra?

Névtelen írta...

Hát, ha én már bölcsiben is tudtam volna a szonett rímképletét, akkor nem poshadnék itt a szakdoli fölött...:D Komolyra fordítva: ja, illik tudni. (De amúgy sem bonyolult: 2x egy svéd együttes, meg a cdc, dcd.:))De tudod, úgy vagyok vele, hogy inkább tanulok haszontalan, de szívemnek kedves dolgokat, mint fordítva. Egyébként a drámák jobban érdekelnek. Még szerdán IS a szakdolit kell írnom, pedig szívesen mennék, hiányzik a jó levegő...:(