2006. november 26.

Taxidermia, pusztítófilm

Csütörtök, lélekromboló nap, agysejtek üldözése és lemészárlása az eltén, mivel lehetne megkoronázni egy ilyen napot? Jássssz, Taxidermiával.

A film nagy publicitást kapott, ami jó, viszont sok negatív kritikát ami elbizonytalanított, pedig elég sok gyökérséget írtak a kritikákban. Egyik nap viszont ebéd közben felmerült a kérdés: "Ti láttatok már idén jó filmet a moziban?" amire azt a választ kaptam hogy "Igen, a taxidermiát". Ez mégiscsak a megnézés felé döntötte végre a mérleg nyelvét.

Volt aki röhögött időnként a filmen, én inkább a fogaimat csikorgattam, vicces jelenetek csak azért voltak a filmben amiért a hullámvasúton a nyugodt egyenes felfelé vezető szakaszok, amik után merőlegesen lefelé zuhan a szerelvény és a róka együtt zuhan az utassal. Meg lehet hogy sokan nincsenek így vele, de én ismerek olyan embereket akik a 3 főszereplő élő megfelelői. Nem is ritka jelenség mondjuk.

Balatoni Lajoska öngyilkossága sokkal brutálisabb lett mint gondoltam. Ultra-brutális. Be is tettem a filmet a szürreális horror kategóriába. Sajnáltam Lajoskát, mert ő keményen próbált "normális ember" lenni a maga módján. Aztán hirtelen feladta és kibelezte magát, miután kitömte aput. Holmi harakiri szamuráj kutya füle ehhez képest. Tetszett a felvezető és levezető beszéd is, nagyon el volt találva.
Egyébként Balatoni Lajoska Parti Nagy Lajos novelláiban nem hal meg, a Hősöm terében előkerül és kiteker néhány galambnyakat. Többek közt galambnyakat is. Ott nem is vézna kis pöcs hanem nagy hülye marha, akinek az agyát időnként elönti a fehér fény és olyankor pusztít, amíg a szárnya alá nem dugják a fejét. Foglalkozási ártalom, ha az ember vérengő őzikéket lő ki.

18 éven aluliaknak nem ajánlott, de tényleg kurvára nem. Én depresszióra hajlamosaknak és terhes nőknek sem ajánlanám. Egyáltalán nem gusztustalan film, de nagyon sokkoló. Kaukázus koncertre nem is mentem el utánna, elfogyott az aznapi életkedvem, de még a másnapi is. Azért csak nézzétek meg, mert mondanivalója azért van elég.

Kicsit importáltam is a szókincsből. Tegnap túrán: "Adhatok 3 virslit?" "Hát persze. Beépül!"

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Engem meggyőztél, mostmár igazán kíváncsi vagyok rá, mindeddig 50-50 %-ban érkeztek az elmarsztaló, ill. a dicsőítő kritikák.

Lehet, mint virsli, beépül majd azon filmek közé (lásd: Stalker), melyekkel barátnő-jelöltjeimet tesztelem. Avagy sokkolom. Ahogy tetszik.

Kocka írta...

Ha azok győznek akik élvezik a filmet akkor komolyan lehet rá reményed hogy agglegény leszel :)

A stalker-t majd lenyomozom, köszi a tippet!